Název: Vějíř 2021/22 - sborník české mangy Vydáno: květen 2022 ISBN: 978-80-907163-2-2 Formát: 130 x 190 mm Počet stran: 200 Tisk: černobílý Doporučená cena: 199 Kč Třináctý Vějíř láká na třiadvacet komiksových povídek mladých českých autorů, kteří se inspirují ve své tvorbě estetikou japonské popkultury. Nabízí rozmanitost a neotřelé nápady i přístupy, srší nevyčerpatelnou energií kreativity, která vzniká ze spojení různých světů. Tak jej otevři a přesvědč se! OBSAH: Emu Girl: DEMO – scénář a kresba: Tomáš Salva Koblížkova dobrodružství – scénář a kresba: Ivča „Severka“ Minářová Zvuky moře – scénář a kresba: Jana Ježinská Anubis kancelářskou krysou – scénář a kresba: Dyamirity Na dobrou noc – scénář a kresba: Zuzana Matysová Jednohubky – scénář a kresba: Martin Skarka Drž hudbu – scénář a kresba: Ella Mitkin, hudba a text: DanQ Kočičí princ – scénář a kresba: Temi Zámeček kuriozit – scénář a kresba: Jiří Novák Z moci úřední – scénář: Špendla, kresba: Lucák Co oči nevidí – scénář: Andy, kresba: Konata SET – scénář a kresba: DJ Můj diář jakuzy – scénář a kresba: Akimoto Tomohisa Předsudky – scénář a kresba: Emily Rook U tří lilií – scénář a kresba: Armor Gontier Manžel and Watashi – scénář: Tomoko & Aleš, kresba: Tomoko Skutečný přítel – scénář a kresba: Vinca Dark Co dneska dělat? – scénář a kresba: Michal Rejzek Vestri: Oko Moltsteinovo – scénář: Dylan Clarke, kresba: Jakub Šebesta Speedy: Tehdy v Normandii – scénář a kresba: Lygast Poslední burger s brokolicí – scénář a kresba: Zuzana Matysová FF: Do Japonska a zpět – scénář: Fany F., kresba: Filip K. Den v životě pana Hvězdy – scénář a kresba: Akiko Ucuro ILUSTRACE:
O Vějíři: Třináctý Vějíř. Když jsme dávali dohromady první číslo, vůbec jsme nečekali, že bude i číslo druhé, natožpak třinácté. Mnoho věcí se za ta léta změnilo, autoři, redaktoři, komiksy a koneckonců i svět kolem nás. Některé věci ale zůstaly stejné. Jsme si vědomi, že redakční pravidlo přijmout každý komiks, který se hlásí k inspiraci japonskou mangou, bez ohledu, jak moc se jeho vizuální stránka blíží mainstreamové japonské produkci, není po chuti úplně každému. Ale ono je těžké narýsovat nějakou jednoznačnou linii, která by nevedla k nekonečným argumentačním sporům, obzvláště, když se člověk podívá na vše, co v Japonsku vychází, a zjistí, že i tam se vyskytuje vysoká rozmanitost. Může se zdát, že jsme hodili flintu do žita, nicméně to funguje a komiksy, které nám autoři zasílají, nepochybně ovlivněné japonskou mangou jsou. Sice mne baví představa, že bychom ustanovili komisi, která by hodnotila myšlenkové pochody autorů a za pomoci AI vyhodnocovala, nakolik jsou zasažené Japonskem, ale taková technologie ještě neexistuje. Naštěstí. Nejspíš neuniklo tvojí pozornosti, že minulý rok žádný Vějíř nevyšel a tedy poprvé od vzniku Vějíře jsme jeden rok přeskočili. Důvodem, jako u mnoha věcí v minulých dvou letech, je celosvětová pandemie a omezení, která česká vláda zavedla na její zvládnutí. Byly totiž zrušeny veškeré anime cony (jako ostatně všechny akce, kde se setkává mnoho lidí), a i když bychom mohli Vějíř vydat, jaksi by to postrádalo smysl, když by se nedostal ke čtenářům (Vějíř dodáváme i do klasické knižní distribuce, ale ta také fungovala omezeně, a navíc většina Vějířů najde své čtenáře právě na conech). Protože, a to mi potvrdí každý tvůrce, dílo bez čtenáře je jako les bez stromů. Prázdný pojem. A tak mi dovol kromě všem autorům, kteří strávili mnoho úsilí tvorbou komiksu, poděkovat i tobě, čtenáři, že jsi otevřel tento sborník a naplnil tím jeho smysl. Rádi bychom tě upozornili na tyto autory, kteří publikují ve Vějíři poprvé: Jana Ježinská, Jiří Novák, Akimoto Tomohisa, Emily Rook, Armor Gontier, Tomoko & Aleš, Vinca Dark, Michal Rejzek, Filip K. & Fany F. a Akiko Ucuro. |
Publikace >